Polaris long track -87

Älvdalen

Ny medlem
23 feb 2008
4
0
1
Leksand
Hejsan, jag är ny på det här forumet och jag är i slag i att köpa en Polaris longtarck -87, är det någon som har ett foto på en sådan? jag har letat och letat men inte hittat något, ja ja det är konstigt jag säger att jag ska köpa en men jag har inte kollat på den än och den är en bit bort därför undrar jag om det är någon som har ett foto tack på förhand // P-O:ciao:

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag har haft en dito -84a, tyvärr var den trött och slut redan vid övertagandet så nån toppfart var det aldrig tal om (gjorde kanske 70 en bra dag), motorn hade rejäla vändkanter och ett kolvspel som inte var av denna tid. Kallstart och varmkörning skedde på höger cylinder, först efter att ha plågat ett par hundra meter vaknade vänster cylinder till med en hostning. Varmstart skedde med fullgas och ett tiotal ryck i snöret. ;) Dock så var det en mkt bra snögångare, relativt smidig och lättjobbad i ospårad terräng och ändå i mitt tycke en ganska bekväm boggiefjädring. Vad jag saknade på min maskin var backväxeln men jag är ganska säker på att -87an har det, kanske tom. hög o. låg till detta?

Älvdalen

Ny medlem
23 feb 2008
4
0
1
Leksand
Tack ska ni, Det var ju en ganska snygg skoter:hmmmm2: ja det duger åt mig i alla fall och nu om det blir så att jag köper den så lovar jag att jag återkommer med toppfart m.m.