Vad jag vet har väl Polaris kört med P85 primären sen andra världskriget, typ, den har varit väldigt dominerande iaf... Det är den enda varitorn jag har namn på i huvet som Polaris använt, nån Polaris legend får gärna lista alla som använts men på senare tid bör P85an vara dominerande. Det är t.ex den som sitter på 440in och 800an, typ alla moderna Pollar vad jag vet...
Sen kan även AC variator passar också(?) Men det kan även va AC sekundärer jag tänker på så kika runt på amerika forum, vet att AC primär, sekundär eller båda är populär på custom byggen på främst högeffektsmaskiner... Kan va värt att kolla upp iaf.
På närmast till hands är väl P85an, sitter som sagt på typ alla nyare maskiner vad jag vet...
Edit.
Ja jag har försökt hitta om det stämmer att fläktisarna, dvs mindre motorerna har en annan kon men hittar inget konkret. Kikat på sprängskisser men det finns inga art nr på själva skivorna så en service manual hade varit najs. Men ja det enda jag själva kan bekräfta är ju som tidigare att 440 passar bigblock veven, intressant o veta om det skiljer på 550 som sagt...
Edit2.
Kollade upp lite mer och det vanligaste måttet verkar vara 30mm med 1:10 avsmalning, dessa mått verkar ska passa en mängd olika maskiner, både 550, 440, 600, 800 m.fl. Men jag hittar bara maskiner upp till 2005 på den listan så det är svårt att säga exakt hur det är med nyare maskiner då...