Polaris problem!

niklas84

Medlem
6 apr 2014
8
1
1
Hej!
Har nyss köpt mig en Polaris pro 800-03! Den startar på 2-3 draget, låter den stå några minuter på tomgång stänger sedan av den. Provar man sen att försöka att få igång den igen så startar den inte, då har den blivit sur på stiften. Vet inte om det är normalt? Eller blir den mer lättstartad på vintern om verkligen får köra den varm?

niklas84

Medlem
6 apr 2014
8
1
1
Nej ingen gas! Kör full chocke när den är kall och då hoppar den som sakt igång nästan direkt, stänger sedan av chocken och låter den gå på tomggång i några min. När man sen stänger av den och provar att rycka igång den igen så är den som sakt svår startad. Kan ju inte provköra den då det inte finns så mycket snö ute här:)

niklas84

Medlem
6 apr 2014
8
1
1
Ok får försöka prova det! Vet bara inte hur jag skal lyckas att gasa och rycka samtidigt bara?:)

Reactions: trixa

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
Ok får försöka prova det! Vet bara inte hur jag skal lyckas att gasa och rycka samtidigt bara?:)
Du ha väll 2 armar? :p

det är "normalt" att en skoter blir sur av att stå på tomgång , specielt om det är varmt ute ! Går den som vanligt annars så det är inget att bry sej om !

niklas84

Medlem
6 apr 2014
8
1
1
Ha ha ok det är väll jag som är lite klen:) Som sagt så har jag bara kört några meter på den. Får väll se när vintern kommer om det funkar som det skall!

Tack för svaren iallefall!

Peter Johansson

Aktiv medlem
5 jan 2010
82
0
6
Boden
Hej förmodligen så startar den inte om du håller gas det sitter en kontakt i handtaget som du måste trycka in för att den ska starta. vev hus matade 2taktare suger mycket starkare på tomgång än dom som har insug och förgasare på cylindern så dom är lite mer känsliga när det blir varmt ute. vänta till vintern så ska du se att det fungerar bättre.