polaris prox 800 går dåligt 2004

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
nån som har en ide varför min skoter varvar snabbt upp till 7000 sen bludrar det lite sen kommer den upp i 8200rmp? ibland får jag pump gasa lite för att få den till max varv. sitter slp twins på den med slp top vforce reads 3 trail portad. är bänkad till 150hk. jag har leta mig grå hårig efter felet har renovera precis hela motorn med nya kolvar lager packningar pack boxar byt startor tändspole har snart inget kvar att byta. ge mig förslag innan skotern blir min död!
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.478
384
83
Malå/Adak
Kunde vara jävligt svårt att få dessa att gå med dubbelrör. Blev nån form av resonans eller liknande som fick DET-sensorn att reagera.

Bespara dej de gråa håren och skaffa dit ett enkelrör istället.
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
avgasventiler rengjorda + nya membran så inte det.

knacksensorn sitter inte på motorn längre så kan inte va den

nå fler förslag?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.478
384
83
Malå/Adak
Är knacksensorn inkopplad fortfarande men losskruvad från motorn eller är det bortkopplad helt?

På gen gamla goda tiden när jag och polarn hade varsin PROXR 800 och polarn höll på med dubbelrören så gick CDIn in i något "fegläge" om man kopplade loss knacksensorn helt, samma sak om man skruvade loss sensorn från blocket och la in den i nån mjuk paketering. Det var som att den skulle känna vibrationer för att inte "bli misstänksam", men inte för stora för då indikerade den knackning.

Och du har kopplat dit vacuuimslangen till bränslepumpen? Och den är hel och fin?
 

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
Knacksensorn är flyttad så den sitter på chassit så tror inte det är det. För när den väl hoppar över 7000rpm så skjuter den på som bara den! Jag har gjor ren avgasportarna men är det nå jag kan ha missat där? För det är precis som det tar tid innan dom vill öppna? Eller kan det va nå strul med förgasarna?