Polaris RMK 700 -98 Info

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Nå de blev ingen summit, verkar vara såld. Har hittat en rmk 700 -98, vill veta allt ni vet. http://www.blocket.se/ Hur mycke ska man betala?

Hur går den utanför leden?
Vad väger den?
Allmänt?
Bensinförbrukingen? de är ju 44:s matta på den så den kommer ju dra lite mer :( Vad kan den tänkas att dra? vill helst att den ska hålla sig runt 2l milen om inte mindre vid lugn körning (måste ju ha råd å köra också)
Hur går den på led? (vet att de är en mountin)
Hur är dämpingen? Går det att hoppa med den? har inte tänkt köra i ramp eller nå feting hopp men typ små hopp, drivor m.m
Fördelar/nackdelar?
Annat som är bra att veta?
Och det viktigaste :D kommer jag att kunna skicka skidorna i luften? ;)

Mycket tacksam för svar! :)

Senast redigerad av en moderator:

Psycho_surfer

Aktiv medlem
8 apr 2006
54
0
1
Strömsund
Tja!

Du kan nog glömma att du får den att gå under 2 l milen, runt 2,5 l är nog mer rimligt. Mest troligt över 3 vid buskörning.

Dom går väldigt bra utanför leden.

Men jag skulle inte betala över 30 000 för en 98:a, Jag köpte min 99 för 35 000 med 340 mil på mätaren.

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Min xc700sp -99 har aldrig dragit under 3,5 liter per mil, då viserligen med pipor. Tror inte RMKn drar någe mindre iåme längre matta. Räkna med stort soppakonto.

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
Det är törstiga skotrar,skulle nog hellre rekomendera en 600,har haft en par 600 både rmk o xc,å förbrukningen har legat i snitt på 2.5 liter mil,xc n nogot törstigare,men med rätt bestyckning och powerpack o boost bottle så ska dom gå att få ner under 2.5 liter mil,men ju mer du gasar så mer drar ju det,effektmässigt är det inge större skillnad mellan en 6 eller 700,kan tom upplevas att 600 är vassare,mer acc snabb,men det är riktigt hållbara skotrar båda 2 och tål att plågas,men dämpningen är inget att hurra för med orginalbestyckningen,ska du köpa en så satsa på att få tag på några begade foxdämpare,renoveringsbara,blir en helt ny maskin,främst efter leden.