Polaris rmk assault 800 eller Arctic cat M8000 2014

vion

Medlem
11 dec 2011
42
0
1
Lycksele
Hej!

Ska köpa ny skoter till denna säsong och valet står mellan Polaris rmk assault eller Arctic cat M8000 båda årsmodell 2014. Har hittat några på blocket med garanti kvar denna säsong ut. Max 90 000 kr.

Jag kommer att köra mestadels i fjällen och bryr mig inte jätte mycket över hur skotern går på leden så länge den inte går varm för lätt. Kommer även köra en del på låglandet men mestadels utanför leden.

Så nu till min fråga. Vilken av dessa skotrar är bästa köpet? Jag har planerat att behålla skotern i några år så driftsäkerhet är högt upp på priolistan. Det jag gillar med polaris är deras chassi, men har 2014 fortfarande problem med motorn? Arctic verkar ju vara väldigt driftsäkra och 2014 så är väll alla barn sjukdomar borta?

Någon som har något att tillägga? Alla svar uppskattas :)
MVH

Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
det sägs att polaris motorn från 14 och frammåt ska vara "bra", men jag tänker då inte säga något om det, rätt vad de är så rasar min 14. arctic snurran är väl i det närmaste odödlig, men då har dom dåliga kedjesträckare, så bogsering är vanligt även på dom (om än nu motor ras är betydligt värre) sen retar jag mig på deras kåpor, väldigt bökiga att få lös. sen känns dom rackliga, väldigt amerikanskt, polaris känns inte heller jättebra i kvalitetskänsla, men arctic känns ännu rappligare.

men de bästa är att du provkör båda, det är ju du och ingen annan som ska köra den

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Körde en m8000 en halv säsong. Kom inte riktigt överens med den, for lite dit den ville men tror det berodde lite på dem smala Skidorna. Kändes tung och svårkörd, jag är dock liten i storlek. Annars bra klipp och väldigt rolig.även större kylare än rmk om ja minns rätt. Bytte den mot en rmk assault, och mycket mer nöjd med den. Bra skidor, rätt bra klipp när varven är där dom ska. Bra balans och lättkörd. Riktigt rolig maskin och kör den än.