Polaris rush vs Ski-doo 600rs

PappaKeno

Aktiv medlem
27 feb 2009
64
0
6
Borlänge
Hallå!

Ska ha en rolig ledmaskin som är liten och lätt att vända runt med. Har kikat på Polaris rush 600 och Ski-doo mxz 600rs. Års kring 2010. Max 100'.

Vilken är att föredra? För och nackdelar?

tack på förhand!
 

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Båda är likvärdiga

Rush känns som just det du frågar efter "liten och lätt" och rolig! För normalåkaren är det nog marknadens bästa när det gäller att ta guppen på ett behagligt sätt och den ger föraren mkt körglädje!

MXZ väljer du om du ibland smiter in på en crossbana

Så tycker jag och lycka till i vinter
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
enligt mig är det två ganska olika skotrar igentligen, Rs:en är ju en renodlad ban maskin som ska köras på banan,åka fort efter dåliga leder eller leka med, medans rush:en är mest bara en grym ledpiskare, så körstilen får väll avgöra vilken, sen att ha i åtanke är att Rs:en kan vara rätt så törstig också, vet dock inte hur det är med rushen
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
Tack för svaren! Ingen som provat rushen på bana? Hade varit kul att prova en tävling i vinter.
har för mig att rushen inte fick så "framgångsrik" vinter på bana ifjol, läste nån stans någon som hade kört men hade tydligen inte hållt, men destom mer framgång har den ju haft på enduro banan i vinter.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Det är två väldigt olika maskiner du jämför, en utpräglad ledskoter utan banambitioner alls och en crossmaskin.

Hursomhelst så Rushen är den bästa ledskotern som finns just nu, har provat det mesta och ingen kommer nära. Fruktansvärt skötsam och odramatisk att köra, går åka hur fort som helst. Ska du prova köra en tävling och har lite känsla så ska det nog inte vara så stora problem, är du en våldsverkare och ska tävla mycket så är det inte rätt maskin. Rushen saknar även en hel del pulver också jämfört med RS, IQR och dom andra räsrarna.

Har du väl snöat in på en Lynxen så skulle jag nog som någon tidigare redan nämnt välja en "civil" version t.ex nån RE.
 

PappaKeno

Aktiv medlem
27 feb 2009
64
0
6
Borlänge
Jag får tacka för alla svaren. Nu är det bara att bestämma sej för vad man behöver =) Men nu vet jag i alla fall vad dom olika ska brukas till.
 
R

RevMan

Har tyvärr inte fått testa nån Rush men Jag testade en Lynx RE 600-e-t ec -09 på vårkanten 2009. Utrustad med lite högre styrhöjjare, SLP Powder Pro och 44matta med lämplig drevning.
Sånär som på ganska mjuk fjädringskalibrering så var det den roligaste skotern jag har kört. Gick att köra sjukt fort helt odramatiskt.