De brukar vara normalt att variatorer fladdrar mer eller mindre axiellt på tomg men om man gasar upp dem så stabiliseras motorn i gummikuddarna så variatorn blir mer centrerad. Nu i vinter trodde jag att vevaxeln va sne på en lynx 600cc för den fladdrade så enormt på tomg att centrumskruven såg 3d ut. Men vi hade en likadan maskin med i gänget så vi jämförde med den och den skakade också. Detta beror på hur fint motorn går på tomg och i regel skakar den mer ju mer cc man har på motorn om de är en twinn . Och som tidigare talare skriver så kan en finare mapp ge mindre vibbar. Men om du vill kolla upp den mer seriöst fipplar du fast en indikatorklocka på motorn och piggen sätter du mot variatorskivan ,,dra runt motorn så ser du hur mycket den kastar. Bli inte rädd om skivan kastar uppimot 3 tiondelar för så dåligt kan de va från fabrik. Om du tar bort variatorn och sätter indikatorn längst ut på vevtappen får de såklart inte kasta 3 tiondelar de ska helst va noll kast där eller högst några få hundradelar kast.