Hej på er skoteråkare!
Jag har köpt en gammal sks-02 med rasad motor, nu har jag plockat av topp o cyllar, den har nypit ordentligt på BÅDA cylindrarna även tendens till smält kolv på den ena cyllen, olja fanns det i burken (åtminstånde när jag hämtade skoter)stiften är helt nybytta så dom visar ingen status på soppan
Han som hade skotern påstår att han hade varmkört en LIten stund ,efter det hade han kört några hundra meter på en väg sedan ut i lössnö efer 500m gick det tungt och han slog av FÄRDIGÅKT.
Gammal soppa och gammal olja från förra vintern (första provturen i år) kanske inte var så smart.
Jag har kollar remmen till oljepumpen, den såg ok ut, ser på markeringen på oljepumpen att den är illa kalibrerad (markeringarna står inte mitt för varann på tomgång).
NU behöver jag ALL hjälp jag kan få, vad har hänt och varför ????
Jag har köpt en gammal sks-02 med rasad motor, nu har jag plockat av topp o cyllar, den har nypit ordentligt på BÅDA cylindrarna även tendens till smält kolv på den ena cyllen, olja fanns det i burken (åtminstånde när jag hämtade skoter)stiften är helt nybytta så dom visar ingen status på soppan
Han som hade skotern påstår att han hade varmkört en LIten stund ,efter det hade han kört några hundra meter på en väg sedan ut i lössnö efer 500m gick det tungt och han slog av FÄRDIGÅKT.
Gammal soppa och gammal olja från förra vintern (första provturen i år) kanske inte var så smart.
Jag har kollar remmen till oljepumpen, den såg ok ut, ser på markeringen på oljepumpen att den är illa kalibrerad (markeringarna står inte mitt för varann på tomgång).
NU behöver jag ALL hjälp jag kan få, vad har hänt och varför ????