Tjenare, nu är det så att jag äger en Polaris enligt rubrik som har går som ett as och behöver nu hjälp efter alla försök jag gjort har misslyckats.
När jag startar skotern så går han bra på tomgång samt om jag ligger och mys kör, men om jag exempelvis står på tomgång och nyper muttern direkt alternativt ligger på 2000-6000 varv på exempelvis led och sedan nyper ner gasen (även om jag ligger i 80kmh) så börjar han varva och sedan börjar han omgående spotta, det är ej vid ett visst varv tal utan är som vid ett visst gas läge jag tilldelar bettan.
Det jag kollat hittils är följande:
Flotörerna
Nålarna
bestyckning, 45 låg farts, 145 högfarts (aldrig hittat vad som skall sitta original eller fått svar från Polaris återförsäljare angående detta, om de kan vara ombestyckat eller dylikt från föregående ägare)
Fräscha variatorer
Nya membran samt avgasventiler och årligen rengjorda klockor m.m
Nya kolvar
Nya tändstift
reedsen
Ur den lilla erfarenhet jag har och samtal med vänner så får han antingen åt helvete för mycket soppa eller drar någe jävulskt med tjuvluft någerst, får min påstod de kan vara packboxarna på vevaxeln som är dåliga och kan då göra att de blirboöika komp mellan cylindrarna tror jag de var....hur som helst är jag less och behöver hjälp å tips innan jag kör skiten på skroten!
Mvh
En less 6 årig ägare utav en vürtical
När jag startar skotern så går han bra på tomgång samt om jag ligger och mys kör, men om jag exempelvis står på tomgång och nyper muttern direkt alternativt ligger på 2000-6000 varv på exempelvis led och sedan nyper ner gasen (även om jag ligger i 80kmh) så börjar han varva och sedan börjar han omgående spotta, det är ej vid ett visst varv tal utan är som vid ett visst gas läge jag tilldelar bettan.
Det jag kollat hittils är följande:
Flotörerna
Nålarna
bestyckning, 45 låg farts, 145 högfarts (aldrig hittat vad som skall sitta original eller fått svar från Polaris återförsäljare angående detta, om de kan vara ombestyckat eller dylikt från föregående ägare)
Fräscha variatorer
Nya membran samt avgasventiler och årligen rengjorda klockor m.m
Nya kolvar
Nya tändstift
reedsen
Ur den lilla erfarenhet jag har och samtal med vänner så får han antingen åt helvete för mycket soppa eller drar någe jävulskt med tjuvluft någerst, får min påstod de kan vara packboxarna på vevaxeln som är dåliga och kan då göra att de blirboöika komp mellan cylindrarna tror jag de var....hur som helst är jag less och behöver hjälp å tips innan jag kör skiten på skroten!
Mvh
En less 6 årig ägare utav en vürtical