Polaris xc 500

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Hej igen :)

Vi har problem med min farbrors xc 500. Vi drar och drar men den vägrar ge minsta tillstymmelse till att starta... Vad kan vara felet? vi ska köpa nya tändstift idag och försöka igen, men om det inte är felet, vad kan det då bero på?

Tacksam för alla hjälpande svar :beer:

hoppa

Medlem
11 jul 2007
34
0
1
har den stått länge,dvs sen förra våren.prova ge den en sup i varje tändsiftshål,tänder den till då så är det bara prova igen tills den går av sig själv.för att en motor ska gå så behövs det enkelt förklarat tre saker,bränsle,gnista,komp.saknas något, ja då går den inte.om det sen saknas någon av de tre då får man gå vidare i sitt letande.lycka till,hör av dig hur det gick.

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Jepp, den har stått under hela sommaren så då ska jag testa det :)
Dock doppade vi tändstiften i bensin och gav den startgas.......

En sak som var rätt konstigt var att tändstiften inte hade något mellanrum... Alltså, där tändningen sker...

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Jepp, den har stått under hela sommaren så då ska jag testa det :)
Dock doppade vi tändstiften i bensin och gav den startgas.......

En sak som var rätt konstigt var att tändstiften inte hade något mellanrum... Alltså, där tändningen sker...

Att doppa stiften i bensin är nog det dummaste du kan göra, så kortsluter du dom.
Och har du inte nått elektrodgap så får du heller ingen gnista.

Varför du inte har nått gap kan jag inte svara på, men det kan bero på att det sitter för långa stift i den