polaris xc 600-1998

kolb94

Medlem
10 mar 2010
10
0
1
tärnamo
någon som vet hur man ställer in en polaris xc 600-1998 om den blir sur/börjar bludra när man inte kör på ful gas

borka82

Medlem
17 nov 2009
6
0
1
Hemma
Det där känner jag igen, min är lika undrar om det är så att den får för mycket på lågvarvet sitter 45 i min nu och det är org bestyckning. Ska testa med 40 och se om det hjälper.

moggelito76

Välkänd medlem
6 dec 2008
120
0
6
Östersund
Så gjorde min RMK 600 -98 förut då skruvade jag lite på luftskruvarna och fick den att bli bättre, började på ett kvarts varv ut å testade ett kvarts åt gången tills det blev bra.
Har märkt att luftskruvarna får man justera lite då å då beroende på temperatur för att den ska gå så bra som möjligt.

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
Hmm tror att det är min gamla skoter vi talar om har den börjat gå dåligt? den just nu står nog luftskruvarna på 0,5 varv ut ? den skall gå bra då. om du vill skall du nog snarare gå upp ett steg på lågfart då skotern absolut inte gick fett förra påsken tips är att rengöra stiften och kör säg 400meter på 1/4 gas längs sjön sen tryck ned tändningsknappen öpnna huv och skruva ur stiften då får du en bra indikation på hur den är ställd (detta för att se lågfartsmunstycken) samma procedur för main jets då med mer än 1/2 gas)

när skotern såldes stod nålarna i läge 3.

kan vara bra att kika obs luftboxen är också rensad för att ge den lite mer soppa har för mig main jetsen är 185 men jag skulle snarare gå upp ett steg på båda än att gå ner mer.