Polaris XLT 600 sp -95

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Tjenare.

Är det någonting att ha om man vill vara ute i lössnön ibland, hoppa lite och även köra efter led?

Funderar på om man ska köpa den så man har någonting roligare till vintern:)
Om ekonomin går ihop, dvs.

Ni kan ju jämföra mot min nuvarande skoter, om det är värt att skaffa ny;)

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
tror din phazer kommer gå dubbelt så bra som en xlt i djupsnön om du bytte matta, till typ 32mm kammar. Xlt är ju en trippel och väger mycket så den är mest byggd för ledkörning krävs mycket mod för att få den att gå riktigt bra i lössnö :D så jag hade nog tagit xltn om jag ska köra fort och phazer om jag vill ha en bränslesnål skoter som funkar i alla väder :D

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Vill ha någonting piggare, som går att leka med utan att vara rädd för att nästa hopp knäcker boggien. har hört rätt så mycket om att det är kass boggie i phazern.. Känns inte så kul om det stämmer och man är 5 mil hemifrån och har knäckt boggien för att man kände för att leka lite ;)

32mm på phazern lär nog sluta i en j****t slö Phazer, räcker med lite blötsnö så är han slö som jag vet inte vad.

Jag har ingen aning om hur det här kommer sluta, har börjat kolla lite på xcr och rmk också:p
Fast ekonomin vill ju inte alltid exakt som jag vill :p

Splux

Välkänd medlem
22 maj 2010
122
0
6
Orsa
Och ett lite högre pris.. :/

Får se vad det blir, tror jag kommer vänta till nästa år och hoppas på lite mer pengar:)