Polaris XLT 600 Tripple 1996 PROBLEM

Xlt-Bobban

Medlem
3 dec 2016
8
0
1
Viskan
Tjena har en polaris XLT 600 tripple som har gnista får soppa men startar inte surar ner sig direkt?!

Har tagit ut stiften rent gjort dom dragit mig blå utan stiften i soppa ner stiften drar i dragsnöret blir sur direkt och jag har ingen soppa kran på den ska man kanske införskaffa det eller vad är problemet?

Körde den för ett par dagar sen skulle starta den idag men ikke vad är problem?

Tack på för hand om all hjälp

Xlt-Bobban

Medlem
3 dec 2016
8
0
1
Viskan
Dom är helt nya men läste nu på ett inlägg här någonstans på forumet att om dom står i lutning så kan det va att det rinner in soppa men jag har pallat upp den fram nu. för den är höjd i röven och den stog på en sj pall för att mattan inte skulle frysa fast men får väl se om detta hjälper annars vet jag inte vad jag ska göra.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det spelar ingen roll om de är nya - har du släckt dem/surat dem döda är det bara att byta. Möjligen kan du elda dem med blåslampa.

Xlt-Bobban

Medlem
3 dec 2016
8
0
1
Viskan
Ja det har jag gjort tog in dom i köket och gjorde rent dom med så dom ger fin gnista bara att man surar ner direkt när man drar i dragsnöret fast jag inte har chocken igång

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Kolla om det finns tecken på att någon förgasare flödar över - t ex bensin i luftburken eller i botten av motorrummet. Och i så fall bör ju det åtgärdas i första hand. Om du inte känner för att riva förgasare just nu så är ett tips att undvika att nattparkera skotern med full tank - har du mycket bränsle kvar när du kommer hem så slanga över det mesta till en jeepdunk så tanken är nästan tom när skotern står.

Det är lättare att "dra ren" en nersurad motor om den är någotsånär varm, så ett ytterligare tips är att försöka få in skotern i varmgarage eller köra en kupévärmare under huven några timmar. Tänk dock på brandfaran och undvik kupévärmare om det skvalpar bensin i luftburken eller på bukplasten.

Xlt-Bobban

Medlem
3 dec 2016
8
0
1
Viskan
Jag kopplade bort bränssle tillförsen från tanken till den fördelaren som sedan gå vidare till förgasarna. tänkte riva förgasarna imorgon och kika hur det ser ut