Polarisvariator till Panther..?

ralleypanther

Medlem
18 mar 2008
7
0
1
Åre
Hej, jag har en Panther Lång 86 som variatorn har pajat lite på. Och jag är inte säker på om det är originalvariatorn för det står Polaris på den men jag tänkte att de kanske använde såna variatorer till dom skotrarna och undrar om nån vet om det är så, eller om det är en helt annan variator som sitter på..?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Polaris-/AC-variatorer är rätt kompatibla med varandra.
Kan inte säga exakt och säkert hur det är, men många fjädrar/vikter fungerar.

ralleypanther

Medlem
18 mar 2008
7
0
1
Åre
okej, tack för svaren:) men så ser inte min variator ut så det kan inte vara rätt. Men det står faktiskt bara polaris på ena (primär) så kan det vara så att det är bara den som är utbytt och den andra är original? vad tror ni? på den andra står de inget märke alls tror jag..

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
okej, tack för svaren:) men så ser inte min variator ut så det kan inte vara rätt. Men det står faktiskt bara polaris på ena (primär) så kan det vara så att det är bara den som är utbytt och den andra är original? vad tror ni? på den andra står de inget märke alls tror jag..
den sekundärvariatorn som bilden visar är orginal sekundär variatorn till panther och eftersom det står polaris nu på primären så är den bytt den och sekundären kan mycket möjligt vara orginal kolla om den är lik denna och bakom ringen som är skruvad med 8 mm skruv kan logotypen för arctic sitta annars bakom den den andra ringen men har igentligen ingen betydelse eftersom det är ju primären och är den länken visar i första svaret jag skickade men ska du byta så se om du får tag i en 9 bults primär eller en 6 bults den sistnämda är lättare att få tag i och billigare i inköp också
:hmmmm::hello: