Polera plastderaljer och ruta skoter

Conpros

Välkänd medlem
28 jan 2010
245
25
28
Norrbotten
Vilken typ av produkt kan man använda för att polera glansiga plastplåtar på skoterhuven samt rutan?
Fungerar det med vanlig bil-poleringvax eller behöver man köpa någon mer specifik/anpassad produkt till skotrar?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.657
806
113
Kramfors
Jag börjar med grov cutting typ bland de grövsta som finns till bilpolering. Jag kör med 3M vita korken de grövsta de har och sedan kan man ta finare. Men i mitt fall tycker jag de duger efter att ha kört grövsta cuttingen så jag lägger på hårdvax direkt på det. 3M vita kork medlet kan du polera även dekalerna med , de tar bort de flesta repor och äöven de dröäker jag in med vanligt hpårdvax typ billigt sonax som ex. Ja och du måste köra med polermaskin såklart. Dekalren får man köra lite försiktigt på annars blir de brännmärken och de måste va dekaler med tjock pklastfilm som ytskikt som de flesta eftermarknads och nyare skotrar har org.
 
Reactions: Conpros

Conpros

Välkänd medlem
28 jan 2010
245
25
28
Norrbotten
Tack för svar boost!
Då tolkar jag det som man använder vanliga bil-vax/polerprodukter dvs inte något enkomtex BRP vax? (I mitt fall då jag har lynx).
 
Reactions: mattgojohn

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.114
942
113
Stora Blåsjön
Jag tror inte produkten du använder känner av vilken maskin du använder den på så det funkar fint med bilprodukter.. :)
 
Reactions: Conpros