Det kan även vara simpla saker som t-låset för dom är ju en aning komplicerade gjorda på äldre 800or ivf jag tänker då på flerläges tändningen 00an har och evnt din också? Stator går ju enkelt att ta reda på värderna och ohm mäta upp på plats. TJuvkoppla även bort dödmansgrepp om du har det. Även stoppknapp måste tjuvkopplas bort ,har du tur räcker det med att rycka ur kontakterna till alla dödare för att få säker tändning. Om dom måste byglas för att ge gnista vet jag inte på just den maskinen men det ser vdu snabbt om dödarna ger kontakt i dödarläget. Om dom ger kontakt genom sig vid dödarläge så bör maskinen ge gnista med urdragen kontakter. Om det är tvärtom så måste kontakterna tjuvbyglas för att få gnista.
OBS polaris kan ha märkliga fenomen för sig med exempelivst urdragen stoppknapp. Den jag 04 800a jag jäklades med nyss tappade en massa varvtal med urdragen stoppknapp men gick fint på tomg men ballade ur upp i varv.
Jag tror dock på startor hvveri i första hand och den lindas ju om ganska billigt.