Powermadd handtagsskydd på proclimb

vion

Medlem
11 dec 2011
42
0
1
Lycksele
Hej!

Beställde ett par powermadd handtagsskydd till min m8000. Köpte den vanliga monteringssatsen, men den går ju inte att sätta någonstans. Finns ingen plats på styret på grund av arctics feta plast grejer (som dom borde göra smidigare).

Googlade dock fram att dom har monteringssatser som man sätter fast på bromsen (byter ut "locket" för fästet till bromsen), men jag hittar ingen som säljer sådana i sverige. På sidan gasen sitter så borde det vanliga fästet gå att sätta just innanför för gasen, men då är ju kabeln till handtagsvärmaren i vägen. Borde dock gå att fila bort lite på fästet.

Någon som lyckats montera powermadd på proclimb? Gjort egna fästen eller beställt från usa?

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Har powermadd på min. Gjorde som du tänkte på gas sidan och slipade bort en bit av fästet. Funkade skitbra i någon timme innan skotern låg upp och ner så att handskydden vred sig o drog av kabeln till hand & tumvärmarn. Bättre då att skarva på en bit i dra kabeln över/under fästet.
På bromssidan har jag för mig att jag bara skar bort en remsa av handtaget längst in och pulade fast fästet där.