Ja... va ska man säga...
for ut på första riktiga turen idag med ny skoter då ja köpte den i måndags, körde med några kompisar en hel dag, for sedan hem vid 4 och skulle följa en kraftledning hem. Lagomt frusen så händer ju givetvis de som alltid ska hända...
Resten av historien och bilder kommer imorrn då skotern står förhoppningsvis på gården istället för nuvarande placering. Kan säga att det var lagomt blött innan man kom hem...
Fortsättning följer !
Uppdatering !!
Hej hej !! NU är skotern hemma och värmer sig i garaget.
Men nu tillbak till historien, jag körde alltså hem efter en liten elledning hem och när ja hunnit ungefär halvvägs så dör skotern, tappar varv sen död.. Får förstås panik å ringer mina kompisar så dom är beredda på att hämta mig utifall att. Dom for hemifrån och ja satt mig ner och väntade, provade byta stift, skotern startade på första draget gick fem meter sen död, riktigt dööd. så där satt jag på skotern i en timma i minus 10-15 grader och väntade på räddning.
Sen till slut hörde jag en skoter och röster, såg ett ljus å där kom dom. vi tog av remmen, knöt fast ett spännband i min och sedan i en summit 800 xrs.. tog ungefär 10 minuter innan summiten slutade skjuta sten och vi började röra oss. för att göra historien lite kortare så kom vi ut på en stor sjö som vi var tvungna att korsa. 70 cm puder och 2 deci ovanavattn. vi tog en paus då summitens rem var på gnälln till å klara sig och även så att motorn skulle hålla Sen bar de av, full gas över sjön men till slut så tappade vi fart, de gick saktare och saktare till slut sköt han all vatten och is på mig å de tog stopp.. Mitt på sjön..
Efter många diskutioner och försök till att lyfta min skoter så gav vi upp. packade ett spår som under natten frös till is. en kompis ringde och följde med med hans farsas commander. hämtade en timmerdoning sen körde vi hem ekipaget till land..
När vi lasta den på släpen så kollade vi en gång till hur mkt soppa de var i tanken... och int fanns de nå där int. hällde i nån liter och skotern gick igång. för när ja satt efter kraftledningen så kollade ja med en pinne ( då tankmätarn inte fungerar ) såg ju ingenting, lyste med telefonen och tyckte mig se ett streck ungefär 1 dm upp på pinnen men så var ju inte fallet.. Vart en jävla liv när skotern gick igång
Men jaja, skotern hemma nu och sen ringde han som körde summiten och sa att den skar idag när han körde den av släpet.. tack vare min dåliga koll skar hans skoter så de känns inte så kul, men nu har vi iaf en historia att berätta när vi blir gamlingar Så orsaken till "haveriet" var alltså 6 liter/milen. alla tre förfrös ansiktena, och fingrarna men sånt händer. Fick höra nu att den andra kompisen som kör xp hade skotern skurit för också. Jaja bara ta nya tag och se glad ut
Bjuder på en bild på en rak xp
Det var min historia om perimärturen med nyskotern
for ut på första riktiga turen idag med ny skoter då ja köpte den i måndags, körde med några kompisar en hel dag, for sedan hem vid 4 och skulle följa en kraftledning hem. Lagomt frusen så händer ju givetvis de som alltid ska hända...
Resten av historien och bilder kommer imorrn då skotern står förhoppningsvis på gården istället för nuvarande placering. Kan säga att det var lagomt blött innan man kom hem...
Fortsättning följer !
Uppdatering !!
Hej hej !! NU är skotern hemma och värmer sig i garaget.
Men nu tillbak till historien, jag körde alltså hem efter en liten elledning hem och när ja hunnit ungefär halvvägs så dör skotern, tappar varv sen död.. Får förstås panik å ringer mina kompisar så dom är beredda på att hämta mig utifall att. Dom for hemifrån och ja satt mig ner och väntade, provade byta stift, skotern startade på första draget gick fem meter sen död, riktigt dööd. så där satt jag på skotern i en timma i minus 10-15 grader och väntade på räddning.
Sen till slut hörde jag en skoter och röster, såg ett ljus å där kom dom. vi tog av remmen, knöt fast ett spännband i min och sedan i en summit 800 xrs.. tog ungefär 10 minuter innan summiten slutade skjuta sten och vi började röra oss. för att göra historien lite kortare så kom vi ut på en stor sjö som vi var tvungna att korsa. 70 cm puder och 2 deci ovanavattn. vi tog en paus då summitens rem var på gnälln till å klara sig och även så att motorn skulle hålla Sen bar de av, full gas över sjön men till slut så tappade vi fart, de gick saktare och saktare till slut sköt han all vatten och is på mig å de tog stopp.. Mitt på sjön..
Efter många diskutioner och försök till att lyfta min skoter så gav vi upp. packade ett spår som under natten frös till is. en kompis ringde och följde med med hans farsas commander. hämtade en timmerdoning sen körde vi hem ekipaget till land..
När vi lasta den på släpen så kollade vi en gång till hur mkt soppa de var i tanken... och int fanns de nå där int. hällde i nån liter och skotern gick igång. för när ja satt efter kraftledningen så kollade ja med en pinne ( då tankmätarn inte fungerar ) såg ju ingenting, lyste med telefonen och tyckte mig se ett streck ungefär 1 dm upp på pinnen men så var ju inte fallet.. Vart en jävla liv när skotern gick igång
Men jaja, skotern hemma nu och sen ringde han som körde summiten och sa att den skar idag när han körde den av släpet.. tack vare min dåliga koll skar hans skoter så de känns inte så kul, men nu har vi iaf en historia att berätta när vi blir gamlingar Så orsaken till "haveriet" var alltså 6 liter/milen. alla tre förfrös ansiktena, och fingrarna men sånt händer. Fick höra nu att den andra kompisen som kör xp hade skotern skurit för också. Jaja bara ta nya tag och se glad ut
Bjuder på en bild på en rak xp
Det var min historia om perimärturen med nyskotern
Last edited: