Primär m800-12

Tomasumeå

Medlem
19 jan 2012
37
0
1
Umeå
Hej, fick ett missljud i helgen som lokaliserades till primären. Den låter som en gruskross men tystnar direkt man varvar upp. Skruvade lös locket ikväll så fjädertrycket släppte. Konstaterade att yttre skivan glappar oroväckande mycket åt alla håll. ( Vet inte hur mycket den ska glappa men tyckte de är för mycket)
Tänkte dra av den imorgon och skruva isär. Har letat repsatster men hittar ingenting. Är det bara bita ihop och beställa en ny variator från usa eller vad ska man hitta på?

// Tomas

Tomasumeå

Medlem
19 jan 2012
37
0
1
Umeå
Jodå det är garanti tills i höst. Men räknas inte detta som ''normalt slitage'' och därför täcks inte av garantin?. Får väl åka förbi Arctic handlarn imorn och höra.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hade krävt en ny primär handlöst. Garantin täcker hela drivlinan. Det där låter inte som normalt slitage. Hur långt har den gått?

Mera fritid är bra att ha att göra med, tror inte det är några problem. De lönar dessutom pengar på att få byta den åt dig så:)

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
En rulle for på min, och jag får en helt ny primär på garatin. Har en -12 med ca 200mil på mätaren. Så gå in å kräv en ny variator

Tomasumeå

Medlem
19 jan 2012
37
0
1
Umeå
Var förbi på mera fritid nu idag och hörde mig för. Dom skulle kolla upp om de gick att lösa på garanti men dom var tveksam då det troligtvis räknas som normalt slitage fastän jag påpeka att den lät som en hel symfoniorkester. Skulle höra av sig till veckan så vi får se vad som händer

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Precis som mandelmassa säger!
Sen sa han att de går inte att köpa något löst till variatorn förutom vikter å fjäder. Låter ju helt jävla sjukt tycker jag! Därför jag fick en helt ny primär istället för rulle. Och då kan inte den där bussningen räknas som normala slitagedelar

Första året jag kör arctic så har aldrig skruvat i såna variatorer tidigare. Endast hålt på mer TRA tidigare så.