Nu har jag skruvat in en ny avdragare "529 022 400" värmt primärvariatorn till 60-70C, och jag har skruvat in avdragaren så den börjag o ge sig, va F-n, ska den sitta såhär hårt? eller gör jag något fel?
Ski-Doo Mach Z 1000 -05,
Skruva ur avdragaren igen å tippa upp skotern lite på sida. Fyll i olja i hålet före du drar in avdragaren å sätt gärna lite gängtejp på den innan du drar in den.
Dra sedan tills de börjar gå tungt igen å då värmer du på variatorn nere på axeln då kommer oljan svälla av värmen och förhoppningsvis så trycker det lös variatorn från konan också. Brukar även gå bra med vatten i hålet ibland.
men köp rätt avdragare! sen tar du och skruvar in avdragaren och sätter ett fälgkors på avdragarn. en annan person tar en rörtång på variatorn där man kan justera om 1-6.. ta en trasa där så de inte blir så styggt! han håller i sen hårt och du tar fälgkorset också sprätter variatorn ur utan våld!!!!!!
Har gjort som föregående talare ett par gånger och det slutar ofta med en krokig avdragare...
Har du otur går den av inne i variatorn och då kan man hålla sig för skratt...
Kör med vatten och hydraulprincipen istället...
Får du bara tätt med vatten funkar det mycket bättre...
Läs denna tråd: http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=22651
Jag har beställt avdragare till just denna skoter, men det är skräp. Nu drar jag til Thaland i stället. Ska nu få ur skiten som gått av, och prova med olja och gengtejp. Gott nytt år.