Primär variatorn Mach Z 1000

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Nu har jag skruvat in en ny avdragare "529 022 400" värmt primärvariatorn till 60-70C, och jag har skruvat in avdragaren så den börjag o ge sig, va F-n, ska den sitta såhär hårt? eller gör jag något fel?
Ski-Doo Mach Z 1000 -05,

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Sv: Primaär vatiatorn mach z 1000

Har för mig att jag läste en massa tips i nån tråd här, om hur man får av den:hmmmm:

Synd bara att man tappat bort sidan:rolleyes:

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Sv: Primaär vatiatorn mach z 1000

Skruva ur avdragaren igen å tippa upp skotern lite på sida. Fyll i olja i hålet före du drar in avdragaren å sätt gärna lite gängtejp på den innan du drar in den.

Dra sedan tills de börjar gå tungt igen å då värmer du på variatorn nere på axeln då kommer oljan svälla av värmen och förhoppningsvis så trycker det lös variatorn från konan också. Brukar även gå bra med vatten i hålet ibland.

Hoppas de kan vara till nån hjälp.

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tänk bara på att när den släpper så kan den få en liten ide att försöka flyga därifrån om du har lite otur...

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
:afraid:Häää, måste vart fel avgragare, nu har den gått av. är det inte samma avdragare som till andra skidoos?
nya tag nästa år....

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
men köp rätt avdragare! sen tar du och skruvar in avdragaren och sätter ett fälgkors på avdragarn. en annan person tar en rörtång på variatorn där man kan justera om 1-6.. ta en trasa där så de inte blir så styggt! han håller i sen hårt och du tar fälgkorset också sprätter variatorn ur utan våld!!!!!!

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Jag har beställt avdragare till just denna skoter, men det är skräp. Nu drar jag til Thaland i stället. Ska nu få ur skiten som gått av, och prova med olja och gengtejp. Gott nytt år.