:Läs:kolla min projekttråd så ser du hur du lätt tar isär fjäderhuset utan några dyrare verktyg, ett skruvstäd, M12 gängstång och bricka, och en nyckel på de så äre ganska lungt.
De e de enda man behöver verktyg till, om man ska göra de lätt och vara själv, går som vanligt alltid göra de utan verktyg och vara minst 2, men de e bara i NÖDFALL anser jag.
Klyvningen av primären gör du utan problem, de du ska tänka på är glidklackarna runt om, (3 ställen), 3fjädrar, 6glidklackar, 6oringar, dessa ska du hålla koll på när du tar lös så att de inte hoppar iväg, de kan studsa ganska långt på ett hårt golv.
Finns verktyg för detta oxå,
bra att du tar de i denna tråd, tror inte TS är imot de.orkar inte starta en ny tråd, men är det viktigt att lägga ditt O-ringarna?
och hur många O-ringar ska det vara på varje "arm", vars det är 2st knappar med fjäder i mellan?
ska det vara 1st på varje "arm", totalt 3st O-ringar?.
eller
ska det vara 2st på varje "arm", totalt 6st O-ringar?.
Okej, tackar.bra att du tar de i denna tråd, tror inte TS är imot de.
i de röda områdena sitter de 1fjäder, 2knappar, med 2oringar ikring sig.
totalt
3fjädrar
6knappar
6oringar.
de finns i andra trådar här på forumet men kika lite på flashfilmen jag har gjortOkej, tackar.
har faktiskt en till fråga om det skulle gå bra angående variatorn.
hur funkar det med att justera ramperna?
vet ej vad som blir skillnad mellan att köra på 1ans läge eller 6ans läge.:stupid: