Priser vs snömängd??

Laggie1

Rookie sledder
30 dec 2004
5
0
0
Det säljs skotrar som aldrig förr känns det som. Men än så ligger begagnatpriserna kvar på samma nivå.

Tror ni folk kommer att börja dumpa priserna framåt januari? då jag inte tror det kommer att bli någon snömängd att tala om denna vinter heller.

Nu verkar det som att skoteråkning är helt flyttad till fjällen eller norr om arvidsjaur.

Jag som ursprungligen är Lycksele-bo känner det helt orimligt att köpa en skoter nu då kostnaden för inköp och drift blir sanslösa jämfört med körda mil och nöje.

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Lite snö??

Lite snö?? men som sagt sa du ju att de bara är snömängder norr om arvidsjaur, det stämmer, jag bor i Gällivare å inatt har vi fått bara en 2 dm, så vi har väl en 60-70 cm,,,;)

Dagens priser på skotrar är ju som sagt hutlösa....

spacecow

Välkänd medlem
6 nov 2005
238
0
16
Falun, Sweden, Sweden
just nu äre väll lite dåligt me snö bor i falun och vi har ca 1.5 dm fast det kommer mer. förra året så hade vi knappt nå snö alls men man kan ju alltid köra på isen. så tror det ändå kommer säljas skotrar här nere sålänge det finns is. fast vi får väll se om en ca 10 år hur det ser ut då med golfströmmen om den stannat eller inte