PRO Rmk -11 Går Dåligt! Hjälp!

raven01

Medlem
22 mar 2006
34
0
6
Boden
Var och körde skoter i trakterna kring Vuollerim igår och i förrgår. Det var riktigt riktigt bra med snö, I snitt runt 60 cm men på många ställen var det kring 75 och kanske mer än det. KUL! Iallafall ända fram till att "motorlampan" började lysa på skotern....

I Början tändes och släcktes den lite sporadiskt men skotern gick som vanligt så trodde inte det var så allvarligt. Nån minut senare började skotern gå dåligt i samband med att lampan lyste. Det låter som om den flödar på omkring 4-6k rpm. Skotern "bluddrar" och går orent (samtidigt som lampan lyser). Men om jag gasar på så slocknar lampan och skotern går rent... Dvs på höga varv går skotern som en klocka och på låga varv som en röv. Jag Inbillade mig att problemet blev betydligt kraftigare när motortempen låg över 60 grader.

Tänkte höra om någon har haft liknande problem? Jag vet att det är ett garantiärende men det blir ju först på måndag och man vill ju inte spendera en hel nyårshelg utan skoter:)
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
På min 11a assault tändes/släcktes lampan också. Fick fram felkoden och det visade sig vara att bränslespänningen var antingen för låg eller hög. Maskinen i sig fungerade som den skulle så jag ringde ÅF för säkerhetsskull och dom sa att dom kollar när jag lämnar in den på service, fram till dess är det bara att åka om motorn går bra och att lampan slocknar. Har du provat ringt din ÅF?

OT: Har någon haft liknande problem som mig? Vad kan felet bero på?
 

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Sitter en givare på pipan,ballar givaren ur tänds lampan och skotern går inge vidare.
 

raven01

Medlem
22 mar 2006
34
0
6
Boden
Har pratat med 2st ÅF och ingen vill spekulera i vad det kan vara... Ska åka och lämna in den imorgon får vi väl se, som sagt är nog avgastempgivaren ett hett tips. Dock konstigt att den stundtals går som en klocka och ibland inte alls.
 

ZeRo

Aktiv medlem
30 sept 2007
54
0
1
Erikslund
hade liknande fel på min i fjol, var kortis i en spridare. kabel som hade legat och skavt..
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Säger samma som Zero blev så på min med ifjol, därför har dom mer skydd på kablarna i år.

Garanterat spridarkabeln som får kortis ibland!
 
E

ejwbegysv

Då var skotern lagad.. Superbra service av Polaris i Mora... Var som jag trodde ena kabeln till spridaren som hade blivit skadad och låg och jordade..

Nya spridare monterade (gula denna gång)... :)