Jag har provat den en hel dag efter några dagars körning på 800an-dock var det på ~1500-2000m höjd, så det är inte rätt av jämförbart med körning här hemma.
Däremot tyckte jag att den gick skitbra! Den är extremt lättkörd, det är faktiskt som lynxenduro skriver stor skillnad mellan den och 800an, antagligen som en följd av att man kan fokusera mer på själva körningen och mindre på hur mycket gas man använder.(?) Det är bara att trycka fullt, sikta och följa med.
Däremot ska jag säga att jag bokade en 800 ändå, trots att jag upplevde 600an som det smartare valet.
Några anledningar:
Priset, det är alldeles för liten skillnad mellan 6 och 800 för att jag ska välja 600an. Utan att veta tror jag att 800an är mer lättsåld den dagen jag ska sälja.
Försäkringen kostar i stort sätt samma, baserat på skillnaden hos andra märken och andra modeller i Polaris sortiment (läs -10or och -11or)
Sedan är det den gamla vanliga visan-hur mycket du än har att köra med så blir du van efter ett tag och vill ha mer. Jag kan iaf skjuta den dagen framför mig en stund till med en 800 jämfört med en 600...
Soppaförbrukningen torde inte skilja nämnvärt under lössnöåkning då man får ligga på gas under längre stunder med 600an.
I vart fall var det ingen märkbar skillnad när jag provade, men det ska noteras att det var ingen mätning med några antal km inblandade-vi bara körde paralellt en hel dag och tankade efteråt-det kan skilja nån dl/mil, men det var inte l/mil i skillnad iaf.
Viktigast av allt:
Jag är rätt klent utrustad mellan benen och behöver kompensera för att boosta självförtoendet. Om Chris Burandt behöver en 800 för att komma upp måste nog jag också ha en för att vara lika frän som han.