Ni som har en sån , vad tycker ni om den? Finns ju inte så mycket om 600 klassen att läsa allt kretsar ju kring 800.
Vet inte om ja kan hålla me dig där på slutetSambon köpte en ny 14 pro rmk 600 i år och jag själv sitter på 14 pro rmk 800..
Och efter har bytt och provat hennes 600 lite nu och då och testat den överallt så måste jag säga jag är riktigt positivt förvånad över den.. Går mjukt och fint i motorn inte samma vibrationer som i 800an. Nu är min 800 variatorkittat och hennes 600 än så länge standard. De enda jag skulle fixat på 600 för mitt eget bruk är variatorkittat den och få lite mer tryck i den från start tex när man skråkör där de är riktigt brant m.m.. Men de jäkliga är att får man 600 variatorkittad så tror jag de finns för lite skillnad till en 800 för att de ska va värt att lägga ut dom där extra slantarna för 800an
Letade igenom högen med skotertidningar och hittade snowmobiles mountain 600 test.Det där känner jag inte alls igen.
Klart kör du skitsakta efter leden så kan den bli varm, men vilken skoter blir inte det?
Har det varit riktigt stenhårt kör man bara ner isrivarna och då är det absulut inga problem.
Har legat över milen på blåis med isrivarna nere och det har gått bra.
Har inte fått temp lampan att lysa en enda gång på mina 200 mil
Angående bensinen så kan jag säga att den drar ca hälften av vad polarens m8000 gör på en dag. (iofs 800 men endå)
Dom drar säkerligen mer än en 600 etec men jag har då aldrig varit missnöjd med förbrukningen.
Tror snowmobile testade 600 orna förra året.
Har för mig att Artic och Polaris delade 1a platsen med summiten lite bakom
Ah! Så var det ja, lessen att jag kom med felaktig info.Letade igenom högen med skotertidningar och hittade snowmobiles mountain 600 test.
1: Summit SP
2: Pro Rmk
3: Boondocker 3900 600
4: Nytro x-ride
I år har dom testat Pro mot AC m6000 sp och då vann Pro,n tack vare att den var lite billigare. Men för min del när jag väljer skoter står valet mellan ski-doo eller polaris. Har provkört AC M 800 och tyckte att den var rent ut sagt hemsk att köra. Mest styrningen jag tänker på då.
De e lugnt. Men valet blev ju inte enklare efter att ha läst testet.. Då dom 2 tänkbara kandidaterna kom 1.a och 2.a...Ah! Så var det ja, lessen att jag kom med felaktig info.
Exakt så.Testresultat i svensk press har inget med produktens kvaliteer att göra, utan är endast kopplat till storleken på leverantörens reklambudget i respektive blaska. Läs amerikanska tidningar, gärna flera, för en mer nyanserad bild.