Pro Rmk nödvändiga skydd och plåtar?

Zekee

Medlem
24 dec 2008
44
0
6
Ånge
Åker sedan ett tag Pro Rmk 600 -14. Har läst nånstans och fått berättat att man ska ha skydd för beltdriven på undersidan. Behövs det? Va kanske dum och köpte orgnal bukskydd och inte ett Skinz som jag såg täckte lite mer under buken. Sen skulle man ha nått vid fotholkarna? Sen fanns det till noskonen... Vad behöver man? Finns att köpa i sverige?

Tackar som ödmjukast för svar! :wondering:
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Behövs å behövs... skulle vilja säga ingetdera egentligen behövs! Det som däremot BEHÖVS är bra knäskydd nu när du har riktiga fotsteg. Lätt å göra illa sig så du saboterar en hel säsong(halv nu ;)

Block off plates är bra å ha i fotholkarna samt noskonen! Slipper du snö som tränger in.
Skydd för beltdriven är lite överkurs däremot.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Skydd för skoter.. Skydd för kroppen. Är väl samma visa. Man kan väl aldrig skydda sig för mycket. Känner du för att köpa skyddet under belten så varför inte. Nu kör jag assault med kedjehus men hade jag haft en PRO så hade jag köpt/byggt ett skydd för belten och på så vis säkerställt ev haverier. För om olyckan är framme så kan du ju garantera att det är på första dagen av en 3-4 dagars skoterresa i fjällen ;)


Ang blockoff så finns det några olika som säljer. Vanligtvis med ett plåtskiva med nät på baksidan. Edvard på vmc säljer. Eller kontakta joffe gs på Facebook. Han säljer oxå.