pro x 440 02 går skit?

petzzon92

Medlem
26 jul 2008
26
0
1
svärdsjä
huj är så att min pro x går skit vet någon vad som kan vara fel? är inte lika rapp som en 440 sla vara går som en gammla indy sport 340
 
D

Deleted member 9532

Min förra Polaris 700 -00 gick dåligt som fan och slukade soppa som en gris.

Jag är själv ingen mekaniker, men som tur är klarar min farbror av sånt.
Vad jag kommer ihåg så Bestyckade han om förgasarna och satte in nåt som jag tror hette Powerpack.

Det är två metallplattor som monteras i förgasarna för att finfördela bensindroppar.

Du får nog googla dig djupare in i det där för mer vet jag inte...



Nu när jag tänker efter kanske jag ska hålla mig borta från såna här frågor...:argh:
 

snopro600

Välkänd medlem
6 nov 2006
222
0
16
Jokkmokk
svårt att veta vad du menar med "går skit", kan vara allt ifrån att ena tändhatten inte sitter på till att hela motorn har rasat, utveckla gärna.. Men det kanske är dags för ett kolvbyte? eller bara rensa gasarna?

//Felix
 

petzzon92

Medlem
26 jul 2008
26
0
1
svärdsjä
är som att den inte varvar ur blödrar på höga varv sen när man åkt pumpgasat ett tag då drar den väg som den ska sen håller de på så,, men kan va så för att de är öppna filter på med om man ska bestycka om??
 

petzzon92

Medlem
26 jul 2008
26
0
1
svärdsjä
svårt att veta vad du menar med "går skit", kan vara allt ifrån att ena tändhatten inte sitter på till att hela motorn har rasat, utveckla gärna.. Men det kanske är dags för ett kolvbyte? eller bara rensa gasarna?

//Felix
är som att den inte varvar ur blödrar på höga varv sen när man åkt pumpgasat ett tag då drar den väg som den ska sen håller de på så,, men kan va så för att de är öppna filter på med om man ska bestycka om??