pro-x 440 motor i indy

petzzon92

Medlem
26 jul 2008
26
0
1
svärdsjä
hej!!! har tänkt sätta ner en pro-x 440 motot i min indy någon som vet fall de är mkt göra om för att få plats o så vidare? skriv gärna. tack på förhand:)
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Inga problem alls den kommer sitta som smetat.
Allt du kan behöva göra är att flytta 2 utav motorfästerna sen sitter den perfekt där.
 
R

Robin

ja du måste borra nya hål i motorfästena, du kan ju givetvis göra så att du använder bakre hålen som redan finns och sedan borrar nya främre så bör motor hamna på samma plats som 650in gjorde..
 
R

Robin

Blir nog inga problem ska du se..
Kika gärna in på länkarna i min signatur så hittar du ett X antal bilder på både en Liberty 440 och 600 som hinkats in i ett indy chassie..
Nu vet jag inte vilket indy chassie du har men jag hade då iaf problem med att vattenpumpen tog i styrstaget från styrstången under motor.
På 440 motor löste jag det enkelt genom att höjja upp motorn någon cm, dock lessnade jag ganska fort på 440in och köpte mig en 600 och eftersom blocket är likadant så hade jag fortfarande samma problem men istället för att höjja motorn så byggde jag istället styranordningen över motorn, som pricken över iet blev ju körställningen samtidigt framflyttad kring 1,5dm.