PRO-XR 660/800/1050/1200???

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Jaha nu va det dags då!!Har en gammal kantstött/välanvänd ProxR 800 som användts aldeless för lite i vinter,köpte den med havererad motor å slängde i en ves 660cc motor med dubbelrör jag hade liggandes medans ves 800 spisen fått sig en ordentligt svindyr översyn med ny vevaxel/kolvar nyrepade cyllar osv.Så nu till projektet,Ska jag ha kvar denna skoter så ska jag förlänga den ordentligt å stoppa i en vildare spis,eventuellt blir det ett (drop`n`roll) kedjehus beroende på vad man kan frambringa från cocacola landet i sommar.nån som har kloka förslag på vilken längd å vilken boggie som kan vara ´klokt att investera i? Är det någon annan som är sugen på ett sommarprojekt så är det bara att höra av sig med ett klokt bud så kanske den avyttras,Bilder kommer snart!!

Last edited:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak
Något som är ett fungerande alternativ till drop and roll är att helt enkelt flytta bak boggin några cm, gör under med attackvinkeln helt gratis. Polaren förlängde skenorna på sin ProXR 440 för 345 mattlängd, monterade en 358, (tror jag), MountainMax-matta och flyttade bak boggin så det stämde ihop. Blev kanon. Kan kanske funka med kombon RR SE-förlängning och 385 matta?? .....en tanke i alla fall.
En förlängd ProX-boggi med bortmonterad koppling blir i alla fall en tämligen oförstörbar mountainboggi......

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Finns iallfall bara ett motor alternativ behöver jag säga vilket? :D
HA HA Klart det finns alternativ ,Fast det bror på hur mycket effektknarkare man är!:loco: En xcr 800 rova hade dugit gott till det här projektet men då e inte steget långt till en 1050 men vi får se vad man hittar för godig på andra sidan pölen,,

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Något som är ett fungerande alternativ till drop and roll är att helt enkelt flytta bak boggin några cm, gör under med attackvinkeln helt gratis. Polaren förlängde skenorna på sin ProXR 440 för 345 mattlängd, monterade en 358, (tror jag), MountainMax-matta och flyttade bak boggin så det stämde ihop. Blev kanon. Kan kanske funka med kombon RR SE-förlängning och 385 matta?? .....en tanke i alla fall.
En förlängd ProX-boggi med bortmonterad koppling blir i alla fall en tämligen oförstörbar mountainboggi......
Jo proxarnas boggissar håller för mycket smisk, tror dock att mellanrummet mellan drivaxel och boggieskenorna kommer bli förödande pga mitt körsätt, en landning på en knöl i det området så smackar man skenorna genom mattan, fast det finns det ju lösningar på...

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
jag har en xcr 800 motor med slp pipor om du är intresserad, hade tänkt göra ett eget projekt men har inget garage eller tid där jag bor nu. även ett xcr chassie komplett krockat fram, och ett polaris edge sks -03 chassie som de va tänkt att motorn skulle sitta i.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.045
113
Stora Blåsjön
Prisskillnaden mellan 1050 och 1200 är inte mycket, snudd på att 1200an är billigare om man ska ha nytt, då jag mest bara sett 800 cylindrar till bra pris, men knappt någon 700 cylinders.