Pro xr dyna på zx chassi ?

waLLe -

Medlem
3 feb 2009
22
0
1
Någon som har satt en en pro xr dyna på ett zx chassi ? hur isf ? :) ( med fästen och så)

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
du har bra info i den där tråden som smithers länka, ZX 'en som 2stroke latill är riktigt snygg..
personligt tycke är revdynorna riktigt fula på ZX och EVO chassina, PRO X dynan är mkt snyggare..

Last edited:

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
du har bra info i den där tråden som smithers länka, EVOn som 2stroke latill är riktigt snygg..
personligt tycke är revdynorna riktigt fula på ZX och EVO chassina, PRO X dynan är mkt snyggare..
haha what är min pärla ful :eek::bawling:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
nu kanske de inte är riktigt ok att börja jämföra men.. .
ProX dynan ser bättre ut på chassiet än REV Dynan gör.. :eek:
fast bägge hamnar långt bak på dessa 2 må jag säga..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Själv tycker jag det fan nästan ser snyggare ut med rev dynan :D Vet inte varför, annars tycker jag alltid att pro x dynan passar på alla skotrar i stor sett. Men inte i det här fallet.

Fiat500

Banned
9 nov 2009
104
0
6
Östersund
Som ni ser så sitter det en tank ifrån en ZX hade det varit en EVO tank så hade det både passat bättre samt att monteringen skulle gått så mycket lättare då EVO tanken är väldigt lik Polaris tanken som X2 & XR dynorna är tillverkade för.

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
nu kanske de inte är riktigt ok att börja jämföra men.. .
ProX dynan ser bättre ut på chassiet än REV Dynan gör.. :eek:
fast bägge hamnar långt bak på dessa 2 må jag säga..

Ja det är sant den hamnar lite långt bak men det är för att det inte sitter någon revtank på den då hade man kunnat flytta fram den ordentligt. dock har jag flyttat fram dynan 10 cm till sen bilden togs nu börjar den se bra ut har dock ingsa ny bilder men det ska nog fixas snart

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Bumpar den här tråden, någon som satt en prox dyna på ett ZX chassie och kan berätta hur lr ge tips o bilder om ni har?

stagesix

Medlem
7 dec 2009
13
0
1
Tyresö
väcker en gammal tråd lite, om de är okej. Verkar som att bilder och länkar är uråldrade. Någon som har lite bilder på konverteringen till en rev dyna eller pro X dyna och vad som behövs göras?

/stagesix