Problem, 600rr tank på polaris 440

1Q440

Välkänd medlem
24 sept 2009
126
0
6
Lycksele
Hej,

Nu när jag skaffade en polaris iq 600rr tank till min iq 440-06. hade hört att den skulle passa någorlunda bra. har fått dit tanken på skotern, det var inga problem med det, men det gjorde att dynan kom lite längre bak för att själva dynan skulle skruvas fast i chassit. tanken verkar var så lång.

Men när jag la dit dynan så blev det ett stort klapp mellan tanken och dynan

Visa bifogad bild 732

Inte nog med detta. det är som att dyna vilar mot tanken , alltså dynan tar inte i chassit. bara där bak där man har skruvat fast dyna i chassit

Visa bifogad bild 733

Någon som har bytt till en 600rr tank på sin 440? kan någon ge några tips på hur man ska gå till väga?

Det är väl samma dyna som sitter på en rr som på en 440? eller har jag fel

Snälla hjälp mig, alla tips ni har vill jag gärna ha.

MVH Stellan, tack på förhand

Last edited:

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Sv: Problem, Hjälp! 600rr tank på polaris 440

Om ja inte minns fel! så skall du ta bort en "vire" som sitter under dynan i
framkant, Den är till för att stadga upp dynan med lilltanken, men vid montering av stora tanken skall den tas bort. Och i bakkant ska tanken
klämma fast dynan i bandtunneln,(plasten för baklyset) och där får du
borra nya hål i tunneln... Hoppas du blev hjälpt av det här??

1Q440

Välkänd medlem
24 sept 2009
126
0
6
Lycksele
Sv: Problem, Hjälp! 600rr tank på polaris 440

nja, men viren är borttagen. men det är fortfarande att dynan vilar på själva tanken. jag har borrat nya hål till dynan. för gamla hålen som skulle va till dynan förut passade det perfekt att fästa tanken i. och jag borrade nya hål till dynan . .
jag vet inte hur jag ska få det snyggt

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
nejnej
nu har du gjort fel...

klart som fan att dom hålen passade perfekt för tanken..de är samma hål som ska gå igenom dynan...alltså du ska dra under plastkanten på dynan under tanken innan du drar fast tanken.om du fattar va ja mena?..

den ska passa perfekt..precis som IQ rr ska de se ut..har stora på min.inga problem alls..

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Men hur gör man helvetes fjädern som håller fast tanken fram? Hur sätter man fast den?..

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Man använder de överarmar herren gav dig, räcker de inte till så letar du upp någon med större..