Hej,
Efter montering av non-slip hjul och tillhörande rivningsarbete i växelhuset så har jag fått problem med att få i backväxeln på min Nytro. Backväxeln är väl egentligen bara de nedre dreven i växelhuset, där det sitter två drev "på varandra" med en bult med fjäder som man drar fast med?
Jag fick problem efter montering men efter liknanade montering på min brors RX1 så fick han inga problem, Jag tycker dock att hans drev fjädrade mer än vad mina gjorde innan vi spännde ihop dom med bulten med fjäder runt.
Jag tänkte riva växelhuset igen på onsdag och tänkte höra om någon känner igen problemet? Det är trögt att få i backen och det är som att det har låst sig, ibland kan man bara gasa lite så att mattan rör sig en liten bit och då får man i backen.
Kan det vara någon liten fjäder som sitter fel mellan dreven? Kan jag ha dragit åt bulten som håller dreven för hårt? Eller har ni någon aning om ytterligare fel?
Tacksam för svar! :wondering:
Mvh Christoffer
Efter montering av non-slip hjul och tillhörande rivningsarbete i växelhuset så har jag fått problem med att få i backväxeln på min Nytro. Backväxeln är väl egentligen bara de nedre dreven i växelhuset, där det sitter två drev "på varandra" med en bult med fjäder som man drar fast med?
Jag fick problem efter montering men efter liknanade montering på min brors RX1 så fick han inga problem, Jag tycker dock att hans drev fjädrade mer än vad mina gjorde innan vi spännde ihop dom med bulten med fjäder runt.
Jag tänkte riva växelhuset igen på onsdag och tänkte höra om någon känner igen problemet? Det är trögt att få i backen och det är som att det har låst sig, ibland kan man bara gasa lite så att mattan rör sig en liten bit och då får man i backen.
Kan det vara någon liten fjäder som sitter fel mellan dreven? Kan jag ha dragit åt bulten som håller dreven för hårt? Eller har ni någon aning om ytterligare fel?
Tacksam för svar! :wondering:
Mvh Christoffer