Problem lynx rs 09

llleslll

Medlem
8 jan 2013
34
0
1
dalarna
Problem lynx rs 09 HJÄLP

var ut en vända i helgen och körde.
Körde ungefär 2mil på fredagen, skulle sedan ut på lördagen och köra, kom ungefär 200m sedan började den gå på 1 cylinder, och det är inte första gången det händer.
Skotern har nyligen varit inne på bänkning så det bör ju inte vara någonting med bestyckningen.
Så är det någon som haft nå liknade problem, eller har ni några tips så skriv gärna.
 

llleslll

Medlem
8 jan 2013
34
0
1
dalarna
Aa ett par gånger, då har den gått på båda ett tag, sedan har det hänt samma sak igen. Och nu är den väldigt svår startad och när den väl går igång så dör den direkt. Det är gnista på båda stiftarna.
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
funkar inte dina tidigare trådar om samma ämne?
Du fick tidigare tips att byta munstycken, både lågfart och huvud, har du provat det?
 

llleslll

Medlem
8 jan 2013
34
0
1
dalarna
Den har ju varit in på bänkning, och dom hade ställt in allt perfekt. Men ändå så händer det samma sak igen.
Plockade bort förgasarna och gjorde ren dom, gjorde även ren tanken så det inte var nå skit i den.
Men ändå så går den på 1 cylinder. Så nu blire det nog att åka in med den igen.
 

llleslll

Medlem
8 jan 2013
34
0
1
dalarna
Kan det vara avgastempgivaren som spökar? Annars vad är original bestyckningen, storlek på munstycke osv.
Ska göra ett nytt försök i helgen.
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Såg att du bor i dalarna och antar att det kan skilja rätt mkt i höjd där?
Bänkade du skotern i närheten av där du bor eller på lägre höjd?
Bör egentligen inte påverka allt för mycket, men min 440 kunde bluddra rejält
när det vart tunnare luft.
 

llleslll

Medlem
8 jan 2013
34
0
1
dalarna
Det är 3mil från mig. Jag ringde dit idag och frågade vad dom trodde felet var. Han trodde att det var att jag blanda i för mycket olja. Jag kör på ungefär 3%, och han sa att jag skulle gå ner till 2%-2,5%, tycker det låter ganska lite jämfört med andra rs.
Kan det ha något med avgasportarna att göra? Att dom geggat igen eller något?
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Ja, har du kört med för mkt olja kan det ju vara bra att kolla raveportarna.
Sen bör du inte köra med mindre än 3% , ev. 2.5%
 

llleslll

Medlem
8 jan 2013
34
0
1
dalarna
Nu går skotern som den ska. Bytte stift, gjorde ren avgasportarna och minskade oljeblandningen till 2,5% ist för 3%.
Avgasportarna var nästa helt svarta, men nu ser dom som nya ut.
Så hoppas det funkar nu.
 
Last edited: