Problem med övre o-ringen (spridare)

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Hej, har ett litet problem på min crossfire 700. Den övre o-ringen på mina spridare är torrspruckna (o-ringen du ser när du kollar öppnar huven) eftersom o-ringarna kostar 1400 är det inget alternativ om jag inte måste, har testat spruta startgas för att kolla om den drar tjuvluft men tomgången ändrades inte så sprickorna har väl inte gått igenom ännu. Men kan jag lägga en silikonsträng runt o-ringarna för att täta när dom inte har spruckit igenom? Någon som gjort detta? tror ni det funkar eller måste jag öppna plånboken och köpa orginal o-ringarna?

Tacksam för alla svar.

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
försök hitta storleken på oringen sen kan du kolla med momentum eller någon firma som servar/reparerar skogsmaskiner.

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Men du är ju från Luleå, åk som sagt till Momentum dom har garanterat en o-ring som passar och den kommer inte kosta många kronor! Dom har ju flyttat till Cramo, nära Beijer.

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Momentum hade inte, dom hade aldrig sett den typen av o-ring. Men jag tänker lite mer såhär: Om det nu skulle vara så att o-ringen är så slut så bör det ju börja spruta bränsle? eftersom det är ett jävla tryck i spridarna, Om den skulle börja dra tjuvluft så lär man ju ha märkt det genom att bränslet tryckts ut? Låter inte detta vettigt?

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
handlar det inte om samma motor i länken jag skickade eller? Lät ju som en lösning tyckte jag ialla fall