Ja, vars börjar man.
Har köpt mig en dieselkanon för att värma garaget med tills att man får allt färdigisolerat och får upp en luftvärme pump, men det är inte förän till sommaren med lite tur.
Så just nu tänkte jag att dieselkanonen skulle funka.
Och det har funkat KANON=) Men Värmer lätt från minus 10 till pluss 15 på en timma.
Men för nån vecka sedan började problemet. Lågan brinner i 2-3 minuter, sen rycker det nånting förbannat, sedan går han igång 1-2 minuter, sen röker de nå förbannat, sen håller det på så tills den går i "safe mode" och stänger av sig själv.
vad FAN kan det var? Har tagit isär och blåst (bara lungkraft) i bränsleslangen, inget märkvärdigt där såvitt jag kan känna. Har även tagit upp bränslefiltret (Silfilter längst ner på bränsletappen), men ingen antydan till dynga där.
Har även skrapat rent tändningen (två metalltåtar som det slår gnista imellan för att tända lågan).
Bränslet är nytt så jag har svårt att tro att det är det.
Har kommit så långt att jag vet att gnistan bara kommer "av och till", ni som vet, skall det vara så? Jag antar att det är tänkt att lågan i sig själv, skall tända på dieseln som fortsätter flöda så att säga? Eller är det pga att gnistan försvinner, som brännaren dör?
Sista då, kan det bero på att det är just diesel? Är det för trögtänd då det är kallt, så lågan helt enkelt inte räcker för att tända på det? Utan det behövs gnista för att det skall komma igång?
Vore ju enkelt att tömma all diesel och stoppa i fotogen och testa, men skulle vilja ha lite feedback först.
Snällam HJÄLP! Vill inte skruva skoter i -12 grader... brrrr
Har köpt mig en dieselkanon för att värma garaget med tills att man får allt färdigisolerat och får upp en luftvärme pump, men det är inte förän till sommaren med lite tur.
Så just nu tänkte jag att dieselkanonen skulle funka.
Och det har funkat KANON=) Men Värmer lätt från minus 10 till pluss 15 på en timma.
Men för nån vecka sedan började problemet. Lågan brinner i 2-3 minuter, sen rycker det nånting förbannat, sedan går han igång 1-2 minuter, sen röker de nå förbannat, sen håller det på så tills den går i "safe mode" och stänger av sig själv.
vad FAN kan det var? Har tagit isär och blåst (bara lungkraft) i bränsleslangen, inget märkvärdigt där såvitt jag kan känna. Har även tagit upp bränslefiltret (Silfilter längst ner på bränsletappen), men ingen antydan till dynga där.
Har även skrapat rent tändningen (två metalltåtar som det slår gnista imellan för att tända lågan).
Bränslet är nytt så jag har svårt att tro att det är det.
Har kommit så långt att jag vet att gnistan bara kommer "av och till", ni som vet, skall det vara så? Jag antar att det är tänkt att lågan i sig själv, skall tända på dieseln som fortsätter flöda så att säga? Eller är det pga att gnistan försvinner, som brännaren dör?
Sista då, kan det bero på att det är just diesel? Är det för trögtänd då det är kallt, så lågan helt enkelt inte räcker för att tända på det? Utan det behövs gnista för att det skall komma igång?
Vore ju enkelt att tömma all diesel och stoppa i fotogen och testa, men skulle vilja ha lite feedback först.
Snällam HJÄLP! Vill inte skruva skoter i -12 grader... brrrr