Har fått problem med att crossn som är en Yamaha YZF 400-99 inte går nå bra. Då jag köpte den så gick den inte riktigt som den skulle så jag fick ställa in kammarna efter handboken. Efter de så gick den bättre, men innan jag ställde om kammarna så va stiftet vitt och efter så brände den fortfarande stiftet vitt. Bestyckade upp den på huvudmunstycket från 175 till 188 nu och den blev lite bättre, men går fortfarande dåligt. Har rengjort hela förgasaren enligt handboken så den är ren. Den har gått i Övik och sedan i höga kusten. DÅ den kom från Övik så började den gå dåligt och nu då jag köpte den så går den fortfarande dåligt. Toppen är nyrenoverad och kolven är bytt.
Stiftet ser lite grått ut, annars mest vitt. Den reagerar fortfarande dåligt på hela registret. Nålen är i standard läge, lågfartsmunstycket är 45 som är standard med och de enda som jag bytt är huvudmunstycket från 175(standard) till 188 utan någon direkt skillnad. Har skruvat på skruven som sitter i som ett rör under förgasaren och den skall stå på 1 3/8 ute och den är nu 2½ ute och går fortfarande lika dåligt. den orkar inte upp på bakhjulet nått heller bara för den håller på att dö redan från början. Om den står på tomgång och man vrider på gasen lite små fort så låter de först som att den ska dö innan den går upp lite i varv. Är dålig gasrespons som bara den. Den låter: BÖÖÖÖ och sen går den upp i varv ganska slött. pumpar man med gasaen så är den slö med. Spela inte så stor roll vilket varvtal jag har den på och går ner till tomgång och vrider på fullt så är den ruggit slö och vill dö från början med.
Sitter ett "Denso" stift i nu som ska sitta där och motsvarigheten till de stiftet är cr8e. Ska jag testa att stoppa dit ett cr9e stift eller hur skall jag betee mig om detta.
Tack på förhand
Stiftet ser lite grått ut, annars mest vitt. Den reagerar fortfarande dåligt på hela registret. Nålen är i standard läge, lågfartsmunstycket är 45 som är standard med och de enda som jag bytt är huvudmunstycket från 175(standard) till 188 utan någon direkt skillnad. Har skruvat på skruven som sitter i som ett rör under förgasaren och den skall stå på 1 3/8 ute och den är nu 2½ ute och går fortfarande lika dåligt. den orkar inte upp på bakhjulet nått heller bara för den håller på att dö redan från början. Om den står på tomgång och man vrider på gasen lite små fort så låter de först som att den ska dö innan den går upp lite i varv. Är dålig gasrespons som bara den. Den låter: BÖÖÖÖ och sen går den upp i varv ganska slött. pumpar man med gasaen så är den slö med. Spela inte så stor roll vilket varvtal jag har den på och går ner till tomgång och vrider på fullt så är den ruggit slö och vill dö från början med.
Sitter ett "Denso" stift i nu som ska sitta där och motsvarigheten till de stiftet är cr8e. Ska jag testa att stoppa dit ett cr9e stift eller hur skall jag betee mig om detta.
Tack på förhand