Hej! Har en M5 -06 med en motor från en F7 -03 (-06ans programvara i ECU) med Vforce3, 1,5gr Tändkil, 440 lufttratt och BMP´s pipmod.
Problemet är då att ja får för hög piptemp om ja gasar mycket! De märks klart och tydligt att ja tappar ca 4-500 varv på topp och den orkar helt enkelt inte längre, Känns ungefär som den växlar på sig för mycket! Men om jag då stänger av den och kastar snö på pipan så att pipan blir kall men motorn fortfarande håller tempen så går skotern som en dröm igen :weird:
Vad beror detta på? För högt mottryck nånstans eller går den helt enkelt liiite för snålt på toppvarv?
Kan de ha nåt att göra med att ja har Meshtyg nästan överallt på huven? Att den måste få in lite snö som kyler tänkte jag.
Samma fenomen före pipmodden och en polares M5/7a med enbart 440 tratt lider också av detta.
Problemet är då att ja får för hög piptemp om ja gasar mycket! De märks klart och tydligt att ja tappar ca 4-500 varv på topp och den orkar helt enkelt inte längre, Känns ungefär som den växlar på sig för mycket! Men om jag då stänger av den och kastar snö på pipan så att pipan blir kall men motorn fortfarande håller tempen så går skotern som en dröm igen :weird:
Vad beror detta på? För högt mottryck nånstans eller går den helt enkelt liiite för snålt på toppvarv?
Kan de ha nåt att göra med att ja har Meshtyg nästan överallt på huven? Att den måste få in lite snö som kyler tänkte jag.
Samma fenomen före pipmodden och en polares M5/7a med enbart 440 tratt lider också av detta.