problem med hastighetsmätarn lynx 494 (97)

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Halloj.
när jag skulle skruva ihop hastighets wiren och sätta dit vinkel växel pinnen idag så gick de lite på skit.
Jag satt dit allt som dom på firman sa att jag skulle sätta dit de.
och då när jag var klar med att sätta dit allt där som de skulle sitta så skulle jag pröva om hastighetsmätarn funkade men de gjorde den inte så då tog jag bort Vinkelväxeln och kollade om pinnen var hel men de var den inte.
Den var typ upp tvinad eller hur man ska säga

Tacksam för svar va de kan vara för fel :/

Här har ni bild http://data.fuskbugg.se/skalman01/P1010154.JPG

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Antingen har vinkelväxeln gått sönder, eller wiren till mätaren, eller mätaren själv. Nån av dom sitter fast.

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Ah nu när sitter här och pillar i pinnen i vinkelväxeln och vrider viren åt höger så äre stumt men vrider jag den till vänster så funkar de fint. Wiren äre inge fel på hoppas ja för den är helt ny :/

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Okej nu när jag vred på pinnen så gåre varken vrida åt vänster eller höger är precis som ett lagger ligger och glappar och hamnar o fel läge ibland.:/ Hur mycke kostar en ny vinkelväxel? om du vet

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nu vet jag inte om din vinkelväxel sitter på höger eller vänster sida, men den ska ju kunna snurra åt samma håll som drivaxeln.

Om än man kan snurra den för hand, så kan den ju jäklas då den sitter på plats.

Sätt pinnen i en borrrmaskin el skruvdragare, skruva fast wiren i vinkelväxeln och prova...

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Vinkelväxeln sitter på vänster sida samma sida som varriatorn, Okej ja jag får väll åka ner till garaget och pröva åter kommer om 20 min

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Okej jag prövade nydligen med en skruvdragare och den sat fast lite i början sen när jag ökade farten på skruvdragaren så gick de bra i 2 sec sen vart de tvärstumt så jag tror att de får bli en ny vinkelväxel