Problem med kylningen i min indy 440 hjälp!!Tackar i förhand

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Hejsan har en indy 440 vätskekyld! Stoppade nya glukol o allt i dag så sen for jag o körde o tyckte den gick varm testade så kylarna är kalla och den kyler inte tacksam för svar hjälp fort//mvh rikhard

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Ok men har alldrig gjort det tidigare så om du skulle kunna hjälpa det? har kylarna under båda fötterna o en vid drivaxeln

R

Robin

Enkelt.

Fyll på systemet, Kör upp skotern i en brant snövall eller liknande, låt motorn gå och öppna exp kärlets lock, samt avluftningsskuv om du har någon sådan ex på toppkåpan.
Låt gå ett litet tag.
Kör sedan ner skotern och fyll på med kylarvätska i kärlet utav det som nu har sjunkt in i systemet.

Upprepa det engång till och sedan ska allt vara frid och fröjd.

Du kan behöva efterfylla efteråt men det är ju bara att du håller ett vakande öga över expkärlet och dess vätske nivå..

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Tack så himla mycket ska testa dedär genast idag jag återkommer om kylningen inte ännu heller fungerar.

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Hejsan lite nyheter öppnade en slang som går till ena kylaren så löste lite på klemman och pumpade medans motorn var igång gjorde så ett tag så började denna kylare fungera. Det 2 andra är fortfarande helt döda vrf??

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Hej har fått alla kylare bli varma idag men från ena kylaren har skangen losnat :S? luftade som du sa robin från kiruna måste jag lufta nu igen när jag fyller på eller är det bara köra?