Problem med Lynx 3900 gl

cloante

Medlem
1 okt 2008
30
0
1
Norr om Luleå
Jag har en skoterj*vul som håller på att göra mig galen.
Lynx 3900 gl -87 den startar efter ca 5 ryck å går och är stark tills den blir varm men när den blir varm så går den sämre å sämre å stannar till slut, när den är varm så känns den svag och som att den bara gå på en cylinder. Jag har haft isär gasarn o bränslepumpen där fans inget att klaga på rent å snyggt, k-sprit i tanken, nya stift, gnista finns, nödstop finns inte så det är inte felet. Kan det vara nån tändspole eller nåt annat ??? :hmmmm2: SNÄLLA HJÄLP

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Låter som ett statorproblem, när motorn blir varm så går lindningen isär och gnistan försvagas/försvinner helt, har du någon gnista när den precis har stannat?

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Ja hade samma problem mä min 3900 den va lättstartad,gick tills den blev varm å då dog den,ja hade ingen gnista när den precis stannat utan den kom tillbaka när den svalnat,så jag byte tändspole å cdi å sen gick den.Har du möjlighet så låna cdi å tändspole å prova om det blir nå bättre.Annars så är det bara å byta då inget utav dä va specielt dyrt,cdin tror ja kosta runt 500 å tändspole runt 450!:beer:

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Titta kompen, kolvringarna/kolvarna kan vara slut speciellt om dom inte har blivit bytta sen -89. Är den bra så är det nog något med statorn som Dooleys sa.

cloante

Medlem
1 okt 2008
30
0
1
Norr om Luleå
Problem med Lynx 3900 gl INTE NU LÄNGRE

Hej igen ! Jag bytte tändspole och tändplattan samma fel kvarstod, och idag bytte jag cdiboxen, då vart det andra bullar. Jag är 31 år gammal och for som en unge runt gården i 20 min och burka, hur kul som helst :laugh: hoppas att inga grannar såg mig. Tusen tack för dom tips jag fick.