Problem med rev 600

Tompaaa

Medlem
12 jan 2010
30
0
1
Sverige
Tjena! Har lite problem med min rev 600 sdi - 05. När man ska starta den så måste man hålla lite gas för att den ska starta. Det är bara så när den är varm. Kan de bero på att kolvringarna är dålig? Sen när man ligger och kör på halvgas, sen trycker på då dör skotern av i 1 sek typ sen komma den igen, Vad kan de bero på ? Tacksam för svar!
 

mwiiklund

Medlem
15 dec 2009
14
0
1
Tror inte kolvringarna är dålig, jag har lika att jag måste gasa lite på min helt nya iq600 rr-09. så det tror jag inte du behöver vara orolig för.. däremot det andra låter som om den antingen får för mycket soppa just direkt eller för lite men då bör den gå upp lite tycker man.. kanske någon annan har ett bra tips på vad det kan vara..
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
jag måste också gasa när den är varm, samma med min förra pro x2 800
 

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
vet int vad felet är men är det en sdi alltså insprutning känns de inte rätt att du ska måsta hålla in gasen för att den ska starta, på en förgasare är de väl rätt normalt.

kolla soppa filtret har den gått långt? sitter ett filter som jag tror var spec för sdi, hört att man skulle byta de kring 700-800 mil då de kunde bli kvar vatten i de o de börjar strula
 

Tompaaa

Medlem
12 jan 2010
30
0
1
Sverige
Jo de är ju en insprutning, tycker inte heller att jag ska behöva gasa när jag startar den. Den har gått ungefär 660 mil , men ska ta och kolla upp soppa filtret hur det ser ut, Tack för svarena !
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Vart sitter dedäringa bränslefiltret? Nån som kan ta en bild?
Och du vet väl att det är varvstopp på SDIn? så den slår ju från ibland om du gasar som fan över många gupp!