Problem med RMK Assault 2009. Bra förbättringar?

SummitSteven

Välkänd medlem
23 okt 2006
260
0
16
Jokkmokk
www.MotorFist.se
Hej.
Jag har ett problem med min Assault-09. Grejen är att den varvar inte mer än 7850-7950. Har ni några tips på variatorsetups? Har allt originalt just nu. Kanske inte bara är variatorn som spökar utan kanske annat som är fel, någon med erfarenhet av det?

Andra tips på förbättringar är också välkommet, har hört lite om att plugga VES portarna, kanske någon kan berätta lite mer om just det ingreppet? + -
Andra tips&trix är mer än välkommet.

Tack på förhand /Stefan
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
Polaris 11-66 grammare i primären istället för 10-68.. 165/344 team silver fjäder, samt delrin washers i sekundären.. då kommer den att varva fullt i pudret!
sen är det ju givetvis så att du måste ha en schysst 3211115 rem på monterat!

den borde maxvarva på 8200 i pudret och ligga på 8300 på led.. alltså lite övervarv på led, så stumma gasrepor är inget att rekommendera efter led.

Alternativet är EPI:s torquer 66 grams vikter, finns hos snoperformance.se
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Har dom kommit med någon ny mapp ännu? För annars så är väl största problemet att dom ger 125 kusar..... Har dom inte fixat mappningen så är det absolut första någon ska göra att montera en Powercomander eller motsvarande, det är omöjligt att få till variatorerna när motorn saknar 20+ kusar. (Tror det var på detta forum, men det kan ha varit på SR, någon skrev om sin -09a som Mulle bromsat till 124 kusar std och 145 efter fix)

I övrigt så kolla upp om primärvariatorn är frisk, att alla rullar går lätt, inte glappar så farligt, och inte är plattnötta men även att ytterskivan går lätt ut och in. På min Assault hann jag vara med om att båda nöta upp en rulle och att bussningen i ytterskivan började nypa åt så den kärvade, den gick piss båda gångerna.