Tjena!
Jag tänkte åter igen vända mig till detta utomordentliga forum för att få lite hjälp angående den förbannade Indyn som står och skräpar här hemma, det har kommit upp ett akut behov av pengar så nu måste den krängas iväg.
Problemet jag har är som följer:
Den är riktigt svår att starta, man får dra ex antal gånger och den går bara igång om man chokar förgasarna med händerna, alltså stryper luften. Så vitt jag kan förstå så är den lika tjurig varm som kall. När man sen får igång den går den i stort sett som den ska förutom om man släpper gasen och ska bromsa in/stanna för då dör den. På tomgång går den hur fint som helst.
Det skall tilläggas att choken gör i stort sett ingen skillnad, av/på/varm/kall. Jag har letat tjuvluft med startgas men inte hittat något.
Mina tankar är nu att bränslepumpen skulle vara slut, kan dessa fenomen stämma in på det och hur ser/testar jag om pumpen är grej?
Andra förslag på vad som kan vara knas?
Tack på förhand// Leijon
Jag tänkte åter igen vända mig till detta utomordentliga forum för att få lite hjälp angående den förbannade Indyn som står och skräpar här hemma, det har kommit upp ett akut behov av pengar så nu måste den krängas iväg.
Problemet jag har är som följer:
Den är riktigt svår att starta, man får dra ex antal gånger och den går bara igång om man chokar förgasarna med händerna, alltså stryper luften. Så vitt jag kan förstå så är den lika tjurig varm som kall. När man sen får igång den går den i stort sett som den ska förutom om man släpper gasen och ska bromsa in/stanna för då dör den. På tomgång går den hur fint som helst.
Det skall tilläggas att choken gör i stort sett ingen skillnad, av/på/varm/kall. Jag har letat tjuvluft med startgas men inte hittat något.
Mina tankar är nu att bränslepumpen skulle vara slut, kan dessa fenomen stämma in på det och hur ser/testar jag om pumpen är grej?
Andra förslag på vad som kan vara knas?
Tack på förhand// Leijon