problem med speedwerx pipa på F6 -06

Perran

Medlem
3 feb 2010
12
0
1
Falun
Det sitter en givare i pipan (F6 -06) och den har gått sönder 3 ggr pga trim pipan verkar det som. Först provade jag speedwerx pipa med orig slutburk och då tog de ca 15 min innan skotern va riktigt varm så började check engine lampan att blinka, och det var pga att givaren i pipan lagt av, och skotern började gå riktigt dåligt. Efter det köpte jag en SPI Ljuddämpare och prövade tillsammans med speedwerx pipan och då höll den ett par timmar med hård körning, men gick ändå sönder. nu har jag lagt på original pipa och burk och nu håller den. tänkte att pipan kanske blev för varm pga för mycket motstånd eller liknande. någon ide om vad som gör att detta händer ? givaren till pipan är ju tyvärr inte gratis så vill gärna få nån ordning på skotern nu ! :) någon ?

/persson

flobb

Välkänd medlem
11 okt 2009
136
0
6
Piteå
Hej!

du tror inte att den kanske vibrerar sönder? min trimpipa jag har har inte ens något gummi fäste, där den ska ligga å vila? tänkte kanske blir jävulska vibrationer så den pajjar,

tycker inte givaren borde gå sönder bara sådär, den är ju till för att mäta rejält varma avgaser