Problem med SRX 700 - 99

SrxFinland

Medlem
5 jan 2011
22
0
1
Finland
Hejsan, Var ut å lekte i lite vatten här om dagen med min SRX. Det gick finfint ända tills det kom vatten på variatorn och remmen släppte greppet. Srx'n sjönk så att vatten kom i höjd med den svarta " stötfångaren/kofångaren " där framme, Alltså inte alls så djupt.. Men jag drog loss skotern och fick igång den en stund därpå. Men den går väldigt dåligt, Maxvarv är 7000 och den dör bort efter 7000 varv. Precis som om den skulle gå på två cylindrar. Men, jag har kollat Förgasare och Tändspolar har jag haft på tork osv.. men nu blir de lite svårt för ja hittar inte felet. Någon som möjligtviis har några goda råd?

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Kan vara så att du dränkt tändplattan då den sitter väldigt lågt (vid vevaxeln bakom magnapullen) Vet inte hur pass känslig de är men det kan ju vara det som spökar för dig. Det bäste vore om du kunde ställa in maskinen i värmen ett par dagar och se om det löser sig.

SrxFinland

Medlem
5 jan 2011
22
0
1
Finland
Tjena, har haft loss svänghjulskåpan, där såg det mycket torrt ut. Blåste med varmluftsblåsare på svänghjulet i några timmar så jag tror att plattan borde ha torkat. ( dessutom var detta i varmgarage ). Men tack för svaret iaf!

SrxFinland

Medlem
5 jan 2011
22
0
1
Finland
Börjar lite tro att det är CDI'n som spökar, rätta mig ifall jag är på fel.
(YPVS'n är kollade, Topplockspackningar bytta, Förgasare kollade, spolar kollade, stator osäker, kompression 9.8 på alla 3 )

SrxFinland

Medlem
5 jan 2011
22
0
1
Finland
Problemet löst, CDI'n va lite blöt.
- Viperhauck, Har ingen nytta av ditt elsystem för tillfället. Jag hör av mig ifall det blir aktuellt senare. Tack för svaren!