Problem med tankmätare..

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Tja, nån annan som haft problem med att tankmätaren "hakar" sig? Den rör sig endast när man knackar på den..

skotersimon

Välkänd medlem
26 okt 2010
108
0
6
Min tankmätare på reven var sönder. Alla saker till tankmätaren låg på botten av tanken. Det finns en bra tråd om detta vart det står hur man ska göra för att laga tankmätaren. Tråden heter " Tankmätare rev"

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Min tankmätare på reven var sönder. Alla saker till tankmätaren låg på botten av tanken. Det finns en bra tråd om detta vart det står hur man ska göra för att laga tankmätaren. Tråden heter " Tankmätare rev"
Men den kan ju inte va sönder om den funkar då man knackar på mätarn?

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Tror inga nått e sönder för det e samma på min. den stod på 1/2 på tankmätarn så sku jag tanka o den rörde sig fan inte o mitt i allt så började soppa rinna över o den sto fortfarande på halva. när jag torkat upp det som rann över så knacka jag på den o så gick den sakta till F..

comzze

Välkänd medlem
19 dec 2012
108
0
6
Piteå
Min tankmätare flyttade också bara på sig när jag knackade på den. Så jag tog loss mätaren och konstaterade att alla saker låg nere på botten i tanken.

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Instämmer,
Det är givaren som lossnar från mätaren. Jag limmade fast min igen med 2k epoxy lim. Får väll se hur länge det håller. Lossnar den igen så borrar jag och använder någon form av låsstift.