Problem på tomgång!

ernstus

Ny medlem
9 dec 2009
4
0
1
malmberget
Nu när jag startat min f7-03 för första gången i år så går den inte alls på tomgång. går hur bra som helst på höga varv men direkt den går ner på låga varv så dör motorn. har provat byta stift.
kan det ha nåt att göra med att det legade kvar nån liter soppa från förra året? har bara fyllt på med ny soppa.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Kan ha med det att göra, slanga ur gamla soppan och i med ny. funkar det inte då så kan det vara skit i förgasarna

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Nu när jag startat min f7-03 för första gången i år så går den inte alls på tomgång. går hur bra som helst på höga varv men direkt den går ner på låga varv så dör motorn. har provat byta stift.
kan det ha nåt att göra med att det legade kvar nån liter soppa från förra året? har bara fyllt på med ny soppa.

SKA alltid ligga kvar lite soppa..du ska aldrig tömma skotern på soppa..då bildas de avlagringar lite här å var...
och hur mkt "gammal" soppa snackar vi om nu? halt tank.och sen fyllt på med 5 liter eller? majoriteten med ny soppa så ska de inte vara några problem med gången...

kan vara så att de är skit i förgasarna.öppna å kika..om ja inte mins helt fel så går de å öppna buken på Firecattarna som de går på snopron? du har bara några skruvar så tar du bort plasten??.. då kommer du åt förgasarna lätt.

ernstus

Ny medlem
9 dec 2009
4
0
1
malmberget
det var inte mycket soppa som legade kvar från förra året. tankmätaren stod på tom tank. var nån liter kvar i botten. så jag fyllde full tank med helt ny soppa.

Var och körde lite nyss och det verkade som att det gick till sig av sig själv.
när jag kom hem så gick den som den ska på tomgång.
kanske bara behövdes sota ur lite.

Tack för hjälpen!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
garranterat beläggningar på stift och cylindrar osv... man ska som starta nåra gånger under sommarn för att undvika div. avlagringar..