Problem primärvariator F7 -03

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Köpte mig en 7:a i onsdags.
Nu när jag skulle backa ner den från släpet tvärdog den halvvägs ner från släpet, och var sedan omöjlig att få igång. Startsnöret gick trögt som attan. Trodde skiten skurit. Men, det verkar vara primären som spökar. Den nyper åt remmen, så när jag försöker starta, så snurrar sekundären med också, så inte undra på att det går tungt...
När jag nu snabbkollat, så är det 2 ringar som ligger lös och skramlar runt axeln inne i primären, mellan skivorna. Det är en lite tjockare blank, ca 5mm bred ring och en bronsfärgad, plattare ca 10mm bred ring. Så nånting är galet
Nån som har några heta tips?

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Tack för länken.

Som jag kan se på sprängskissen, såär det nummer 10 och 4 som har hamnat mellan skivorna...?
Ska ta o kolla lite bättre idag, men är lite dåligt till nu och har inga verktyg.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Brickorna Nr 10 skulle möjligen kunna ta sig in på axeln, nr 4 är en mutter som sitter utanför korset, om den kommer dit så krävs det att den gnager sig igenom korset vilket är mindre troligt.

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
En av ringarna som är lös, är en bussning, som troligtvis ska sitta fast i den rörliga variatorskivan?
Varför lossnar den och glider ut på axeln?
Variatorerna skulle vara nyrenoverade enligt säljaren..:hmmmm: