Problem sekundärvariatorn

linda345

Medlem
10 jan 2010
30
0
1
Hej

Har problem när jag lägger i elektroniska backen. Då fastnar remmen ner skuren i sekundärvariatorn så att remmen slirar på primären. Någon som vet vad det kan beropå?

4stroke-rider

Välkänd medlem
15 feb 2009
232
0
16
västernorrland
har du ett variatorkitt på den med en annan helix ?

isf så har du för litet spår för rullen att lägga sig i backläget så den kliver över i rampen när du backar

linda345

Medlem
10 jan 2010
30
0
1
Skotern är en Fusion 900.
Den ska vara variatorkittad av tidigare ägare men sekundär variatorn ska väll vara orginal?
Hur kan jag åtgärda problemet?

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
variatorn kan vara orginal men när han satt i kittet så har man säkerligen bytt helix i den och då till en utan backslag på, du måste kolla om helixen har backläge om det är en TEAM variator på denna skoter så står det på helixen som du ser på baksidan av variatorn , det ska stå ER efter siffrorna om den har backläge

linda345

Medlem
10 jan 2010
30
0
1
När jag kollar på min helix så ser den exakt ut som bild nr2 (med back) Kan det vara något annat fel eller så är det jag som inte kollar rätt.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.170
1.005
113
Stora Blåsjön
När jag kollar på min helix så ser den exakt ut som bild nr2 (med back) Kan det vara något annat fel eller så är det jag som inte kollar rätt.
Kan du ta en bild på variatorn så man ser siffrorna eller så skriver du alla siffror du kan hitta på den här...

Lite luriga dom där bilderna matsT länkade till då det är från 2st olika modeller av variatorn. (TSS-98 och TSS-04)

Som på denna bild tex:

Där ser det ut som det står 60-42-40-ER <- Skriv upp vad det står på din variator.